dinsdag 24 juni 2014

En soms gaat het wel eens mis...

Het begon veelbelovend, een kattennest haken met textielgaren. Nina vond het alvast geweldig en viel tijdens het haken gewoon in slaap in de onafgewerkte mand.

Maar bij het minderen ging het mis. In plaats van twee vasten samen te haken moest je bij dit patroon een steek overslaan om te minderen. Dat deed ik heel gehoorzaam maar ik vergat deze steek ook mee te tellen. Het resultaat is een nogal fel golvende bovenkant. Ik heb het nog proberen op te lossen door een oud stuk tuinslang vast te naaien aan de binnenzijde maar helaas ...
 
Ach ja, wie weet haal ik hem ooit nog wel eens terug los. Voorlopig eerst maar even de flinke kloof in mijn wijsvinger laten genezen...

Voor degene die het ook eens wil proberen, het gratis haakpatroon voor de kattenmand kan je hier vinden.


5 opmerkingen:

  1. Zo te zien vind Nina haar nieuwe huisje prima. Het slapen lukt er prima en erop staan ook. De poes waardeert duidelijk je werk en is minder kieskeurig als zijn baasje. En ja, je kunt het nog altijd uithalen en opnieuw haken. Tenminste als de poes je daar de kans voor geeft.

    Groetjes en beterschap met je vinger, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nina is al dolverliefd op haar huisje en dat is eigenlijk het belangrijkste. Ik zou gewoon , als je die golven wat storend vind, er iets extra's aan toevoegen i.p.v. opnieuw uit te halen bv. op elk golfje een strik of dergelijks ( pimpen ) maken. Zo krijg je alvast een originele kattenmand. Maar laat die vinger toch maar eerst genezen.
    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De mand is toch goed gekeurd door de poes en dat telt groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een lief poezenkoppie komt er uit deze mand , zo te zien vind je poesje het prachtig en dat telt.;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou hem zo laten, stel dat je poes de uitgehaalde en opnieuw gehaakte niets vindt..... ;-)
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen