zaterdag 6 december 2014

Gestreepte beanie en sjaal

Afgelopen week daalde de temperatuur buiten flink. Hoog tijd dus om ook ons zoontje van een warme muts en sjaal te voorzien. Maar, zoals dat wellicht bij de meeste bijna 5-jarigen gaat moesten deze wel aan een aantal eisen voldoen. Hij wilde graag dezelfde kleuren als zijn jas, met de nadruk op oranje. Ook mocht er geen pompon op zoals bij zijn zus want "dat vind ik niet mooi".
 
Met deze eisen in het achterhoofd dook ik opnieuw in de voorraadkast en vond nog enkele geschikte bollen acryl. Ik begon eerst aan de muts, dat werd een beanie uit het boek 'goed gemutst'. De strepen verzon ik er zelf bij.
 
Daarna begon de zoektocht naar een leuke patroon voor een sjaal met strepen. Er werd flink getwijfeld in welke richting de strepen het mooiste zouden zijn maar uiteindelijk koos ik toch voor de horizontale strepen. Hier vond ik het gratis patroon op de site van Eating Out Loud. Het is een heel eenvoudig patroon en de sjaal was heel snel klaar.
 Hier nog even een detailfoto. Ik vind het effect van de steek erg mooi.
Dit jaar werd er hier niks gehaakt voor Sint en Piet maar we hebben met de opvangkindjes wel deze leuke schoorsteentjes gemaakt. Ik geloof dat Sint en Piet ze ook erg mooi vonden want ze werden goed gevuld met lekkers!
Hopelijk heeft iedereen van jullie een leuke pakjesavond/sinterklaas gehad. Wij hebben er erg van genoten dit jaar. Schoentjes zetten, liedjes zingen, cadeautjes krijgen, ... Echt prachtig hoe de kinderen erin op gingen. Nu op naar de volgende gezellige periode namelijk Kerstmis. Mijn hoofd zit al vol met ideetjes. En wat gaan jullie allemaal maken?

1 opmerking: