zaterdag 3 mei 2014

Baby dekentje met african flower granny squares

Oef, hij is af! Dit dekentje wordt een kraamcadeautje voor het dochtertje van een vriendin. Ze is uitgerekend in juli dus hij is mooi op tijd klaar.
De kleuren zijn lekker vrolijk en ze doen me denken aan die parfumflesjes en tassen van Oilily. Ik gebruikte van Annell cotton 8 nr 77,41,12 en 43 en het groene garen is Limone nr 0029 van schoeller stahl. Alles gehaakt met haaknaald nr. 3. Het dekentje is slechts 60 op 50 cm aangezien ik slechts 1 bol van de limone had. In totaal haakte ik zo'n 7 bolletjes op, van iedere kleur één en drie bolletjes wit.
Het patroon vond ik bij HaakKamer7. Ze heeft echt een prachtig, kleurrijk blog met verschillende gratis patronen. Zeker een aanrader!

4 opmerkingen:

  1. Zo mooi en kleurrijk! Tof cadeautje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi babydekentje waar jouw vriendin vast heel blij en vrolijk van wordt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw .. zo'n creatieve vriendin wil ik ook wel :-). Het is een zeer prachtig dekentje wat uw vriendin heel blij gaat maken. De kleuren zijn om van te snoepen. En ja, die blog ken ik ook. Het zijn telkens één voor één schitterende creaties.
    Nog een fijne dag, groetjes Tinne

    BeantwoordenVerwijderen